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Rubrica
Qualifica
Studioso senior
Indirizzo
Non assegnato
Telefono
0498271397

Laureato il 16/11/1976 in Matematica presso l'Università di Padova; ivi professore di Metodi Matematici dell'Economia e delle Scienze Attuariali e Finanziarie dall'1/11/95; precedentemente ricercatore (Università di Padova, dall'1/8/80) e professore di Matematica Finanziaria (Università "Ca' Foscari" di Venezia, dal 29/9/87). Autore di oltre 70 articoli e rapporti scientifici, in notevole parte pubblicati su riviste internazionali. E' stato responsabile scientifico di un progetto di ricerca CNR, di vari progetti locali (ex 60%) e coordinatore di un progetto di ricerca nazionale (PRIN). Referee per riviste nazionali ed internazionali e, su incarico del MIUR (MURST), per progetti di ricerca di interesse nazionale (1998, 2002, 2004); reviewer per Mathematical Reviews, associate editor di J. of Information and Optimization Sciences, membro dell'Executive Board dell'International Society of Dynamic Games (dal 2008 al 2012) e del Comitato Scientifico dell'Associazione per la Matematica Applicata alle Scienze Economiche e Sociali (AMASES) (2011 al 2013), presidente dell’AMASES dal 2017. La sua attività di ricerca riguarda principalmente applicazioni della Matematica a problemi di interesse economico e gestionale con l'uso di competenze in Controllo Ottimo, Programmazione Matematica, Probabilità e Processi Stocastici, Teoria dei Giochi. Attualmente si occupa di applicazioni del Controllo Ottimo, della Programmazione Nonlineare e della Teoria dei Giochi al Marketing. Dall'anno 2008 al 2014 è stato direttore del Dipartimento di Matematica, Università di Padova.
Avvisi
Orari di ricevimento
Il Mercoledi' dalle 11:00 alle 13:00
presso Dipartimento di Matematica, piano 6, ufficio 636
consigliato appuntamento via email
Insegnamenti
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA, AA 2022 (SCM0014411)
- MATHEMATICS FOR ECONOMICS: STATIC AND DYNAMIC PROGRAMMING, AA 2022 (EPQ0091719)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA, AA 2021 (SCM0014411)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA E LA FINANZA, AA 2021 (ECM0013177)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA, AA 2020 (SCM0014411)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA E LA FINANZA, AA 2020 (ECM0013177)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA, AA 2019 (SCM0014411)
- MATEMATICA PER L'ECONOMIA E LA FINANZA, AA 2019 (ECM0013177)
Pubblicazioni
Scientific publications (since the year 2006)
• On a manufacturing capacity problem in high-tech industry (with L. Grosset) Applied Mathematical Sciences, 11, 20 (2017), pp. 975-983.
• Manufacturing high-tech products subject to rapid obsolescence (with L. Grosset) Journal of Optimization Theory and Applications, 170, 3 (2016), pp. 993-1008.
• Age-structured linear-state differential games (with L. Grosset) European Journal of Operational Research, 254, 2016, 269-278.
• Optimal advertising for a social event in a heterogeneous market. (with D. Favaretto and L. Grosset) Journal of Interdisciplinary Mathematics, 19, 5-6 (2016), pp. 999-1014.
• Endogenous royalty factor in a licensing contract (with A. Buratto and L. Grosset) Yugoslav Journal of Operations Research, 26, 3 (2016), pp. 263-278.
• Open-loop Nash equilibrium in Erickson's oligopoly model (with L. Grosset) Nonlinear Analysis and Differential Equations, 3, 2015, 16
• An advertising game with multiplicative interference (with A. Baggio) Optimization, 63, 9, 2014, 1401-1418.
• ε-subgame perfectness of an open-loop Stackelberg equilibrium in linear-state games (with A. Buratto and L. Grosset) Dynamic Games and Applications, 2, 2012, 269-279.
• Pure-strategy Nash equilibria in an advertising game with interference. European Journal of Operational Research, 216, 2012, 605-612, doi: 10.1016/j.ejor.2011.08.002.
• A goodwill model with predatory advertising (with L. Grosset and P. Roberti) Operations Research Letters, 39, 2011, 419-422.
• Using several advertising media in a homogeneous market (with A. Sorato) Optimization Letters, 5, 2011, 557-573.
• Advertising and exogenous interference in a segmented market (with L. Grosset) Journal of Interdisciplinary Mathematics, 14, 2011, 29-38.
• Advertising events in a competitive framework (with L. Grosset) Journal of Optimization Theory and Applications, 146, 2010, 375-385.
• Advertising and production of a seasonal good for a heterogeneous market (with D. Favaretto) 4OR - A Quarterly Journal of Operations Research, 8, 2, 2010, 141-153.
• Advertising decisions in a vertical distribution channel. International Game Theory Review, 11, 3, 2009, 273-284.
• Optimal dynamic advertising with an adverse exogenous effect on brand goodwill (with L. Grosset) Automatica, 45, 2009, 863-870.
• Advertising strategies in a differential game with negative competitor’s interference (with G. Zaccour) Journal of Optimization Theory and Applications, 140, 2009, 153-170.
• Advertising decisions for a segmented market. Optimization, 58, 4, 2009, 469-477.
• Optimal dynamic advertising policies and equilibria. Journal of Interdisciplinary Mathematics, 11, 2008, 565-580.
• Advertising in a segmented market: comparison of media choices (with L. Grosset) The IMA Journal of Management Mathematics, 19, 2008, 219-226.
• Advertising coordination games of a manufacturer and a retailer while introducing a new product (with A. Buratto and L. Grosset) TOP (Trabajos de Investigacion Operativa), 15, 2007, 307-321.
• Reciprocal optimal control problems and the associated Pareto frontier (with L. Grosset) Journal of Optimization Theory and Applications, 130, 2006, 113-123.
• Advertising channel selection in a segmented market (with A. Buratto and L. Grosset) Automatica, 42, 2006, 1343-1347.
• Advertising a new product in a segmented market (with A. Buratto and L. Grosset) European Journal of Operational Research, 175, 2006, 1262-1267.
Area di ricerca
Optimal Control and Applications to Economics and Management
Non-Linear Programming and Applications to Economics and Management
Game Theory and Marketing Applications
Tesi proposte
An advertising differential game with negative competitor’s interference
Well-posedness in linear-state differential games
Contratti di licensing in equilibrio di Stackelberg
Ricerca e sviluppo con spillover: cooperazione, competizione e incertezza
Analisi di una catena di fornitura duale: vendita online e strategia di prezzo in un mercato con due produttori
Equilibri di Nash in un gioco pubblicitario con interferenza moltiplicativa
Different equilibrium concepts in game theory and biological applications
Vertical cooperative advertising model: a new game theoretic approach