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Rubrica

Personale Strutture

Qualifica

Professore Ordinario

Indirizzo

VIA TRIESTE, 63 - TORRE ARCHIMEDE - PADOVA

Telefono

049 827 1425

Luca Grosset è nato a Schio nel 1972. Dopo la laurea in Matematica ha ottenuto, nel 2001, il Dottorato di Ricerca in Matematica Computazionale. Dal 2015 è inquadrato come Professore Associato presso il Dipartimento di Matematica dell’Università degli Studi di Padova. Insegna Matematica Generale nel Corso di Laurea Triennale in Economia. I principali interessi di ricerca riguardano le applicazioni economiche del controllo ottimo e dei giochi differenziali; è membro della International Society of Dynamic Games.

Avvisi

Tutte le informazioni sul corso di Matematica Generale TrEC (e sui vecchi corsi di Metodi Matematici per l'Economia ECI) si trovano nella pagina Moodle del corso ospitata dal dSEA

Orari di ricevimento

  • Il Venerdi' dalle 14:30 alle 16:30
    presso Dipartimento di Matematica, quarto piano, studio 424.
    É obbligatorio prendere appuntamento via posta elettronica: luca.grosset@unipd.it Il ricevimento potrà essere svolto in modalità telematica, utilizzando il software messo a disposizione dell’Ateneo, anche in giorni ed orari diversi da quello precedentemente indicato.

Pubblicazioni

Grosset L, Viscolani B (2016) Age-structured linear-state differential games. Accepted for publication in European Journal of Operational Research.

Grosset L, Viscolani B (2016) Manufacturing high-tech products subject to rapid obsolescence. Accepted for publication in Journal of Optimization Theory and Applications.

Favaretto D, Grosset L, Viscolani B (2016) Advertising a social event in a heterogeneous market. Accepted for publication in Journal of Interdisciplinary Mathematics.

Buratto A, Grosset L, Zaccour G (2015) Strategic Pricing and Advertising in the Presence of a Counterfeiter. IMA Journal of Management Mathematics, First published online March 11, 2015.
http://dx.doi.org/10.1093/imaman/dpv004

Grosset L, Viscolani B (2015) Open-Loop Nash Equilibrium in Erickson's Oligopoly Model. Nonlinear Analysis and Differential Equations, 3(4): 167 - 172.
http://dx.doi.org/10.12988/nade.2015.537

Buratto A, Grosset L, Viscolani B (2015) Endogenous Royalty Factor in a Licensing Contract.
Yugoslav Journal of Operations Research, OnLine-First 2015.
http://dx.doi.org/10.2298/YJOR150120014B

Faggian S, Grosset L, Optimal advertising strategies with age-structured goodwill. MATHEMATICAL METHODS OF OPERATIONS RESEARCH, 78, 259-284, 2013
http://dx.doi.org/10.1007/s00186-013-0443-8

Buratto A, Grosset L, Viscolani B, ε-subgame perfectness of an open-loop Stackelberg equilibrium in linear-state games. DYNAMIC GAMES AND APPLICATIONS, 2, 3, 269–279, 2012
http://dx.doi.org/10.1007/s13235-012-0046-7

Grosset L, Roberti P, Viscolani B, A goodwill model with predatory advertising. OPERATIONS RESEARCH LETTERS, 39, 6, 419-422, 2011
http://dx.doi.org/10.1016/j.orl.2011.10.001

Grosset L, Viscolani B, Advertising Events in a Competitive Framework. JOURNAL OF OPTIMIZATION THEORY AND APPLICATIONS, 146, 2, 375-385, 2010
http://dx.doi.org/10.1007/s10957-010-9648-7

Grosset L, Viscolani B, Optimal dynamic advertising with an adverse exogenous effect on brand goodwill. AUTOMATICA, 45, 4, 863-870, 2009
http://dx.doi.org/10.1016/j.automatica.2008.10.027

Grosset L, Viscolani B, Advertising in a segmented market: comparison of media choices. IMA JOURNAL OF MANAGEMENT MATHEMATICS, 19, 3, 219-226, 2008
http://dx.doi.org/10.1093/imaman/dpm040

Buratto A, Grosset L, Viscolani B, Advertising a new product in a segmented market. EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH, 175, 2, 1262-1267, 2006
http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2005.06.035

Buratto A, Grosset L, Viscolani B, Advertising channel selection in a segmented market. AUTOMATICA, 42, 8, 1343-1347, 2006
http://dx.doi.org/10.1016/j.automatica.2006.03.015

Grosset L, Viscolani B, Reciprocal optimal control problems and the associated Pareto frontier.
JOURNAL OF OPTIMIZATION THEORY AND APPLICATIONS, 130, 1, 113-123, 2006
http://dx.doi.org/10.1007/s10957-006-9089-5

Grosset L, Viscolani B, Advertising for the introduction of an age-sensitive product. OPTIMAL CONTROL APPLICATIONS & METHODS, 26, 3, 157-167, 2005
http://dx.doi.org/10.1002/oca.758

Grosset L, Viscolani B, Minimum time problems in economics. MATHEMATICAL METHODS OF OPERATIONS RESEARCH, 61, 1, 23-32, 2005
http://dx.doi.org/10.1007/s001860400390

Area di ricerca

Dynamic games and applications.

Tesi proposte

Age-structured differential games and applications.
Solving differential games by means of Lagranage lemma.